Thursday, July 16, 2009

.iklan oh iklan.

Iklan oh iklan.
Sekarang dah macam2 iklan ade kat tv.
Yang kretif2 org suke la. Yang macam tengah bace buku tu, abeh kena kritik.
Kesian betol kan. Tula orang kate kalau nak buat iklan ni kena kretif.
Bukan kite nak jual barang je, kite kena jugak jual name barang tu, keistimewaan barang tu bla bla bla.
Semua tu kena tunjuk melalui iklan la. ( ceh! student marketing dah bekate2! haha)

Lately aku suke sgt iklan c org kuning Digi. Macam best pulok!
Yang ade cupid tu. Gile2. Yang kucing beso menari pon same.
Layan je. Lawak. Kreatif amat. Haha..

** Aku search kt google. Tak jumpe yang cupid. Ni je aku jumpe.**




---------------------------------------------------------------------------

Haa ni iklan paling aku rase macam tak bole bla gile kot.
Tak tekate aku mase first time tengok. Bukan nak kutuk ke hape. Tapi....
Iklan Bio Aura Hai-O.
Aduh. Gile bace skrip kot. Kalau ye pon, agak2 la kan.
Part paling best aku rase yang mak die cakap la. "Ape tu Bio Aura?"
wakakakaka.. dengan nada die cakap tak bole bla.
Haish. Tak baik kan aku kutuk. Tapi ni dari kacamata aku la kan.

** Aku search lagi kt Google. Ni la hasilnye. Same-same la mengomen. Huhu **



** Ni satu lagi. Nada semua nak same je. Adik beradik la katekan ek..
" Syukur Alhamdulillah, keluarga kami mencipta sejarah ". Memang sesuai la kakak tu jadi pembaca ikrar. Hikhikhik (^^,) **




----------------------------------------------------------------------------------

Lagi 1 kan aku suke iklan Fair n Lovely yang ade 2 orang perempuan, sorang cakap kat depan, yang belakang buat gaye.
Teringat mase zaman sekola2 dulu. Nak masuk bilek senior kena buat macam tuh. Kire nak tambat mambat hati senior dulu la, bagi dorang tehibur kan. Cite la pasal ape pon.
Ish. Ape la. Tapi sangat seronok zaman sekola2.
Search kt google, youtube, tak de jugak. Kecewa suda. ='(

Haihh. Ni semua suke2 je taw. Dari kacamata aku la katekan.
Karang tak pasal-pasal jadi isu pulak aku ni memandai je kritik iklan orang.
Tibe-tibe naik court. Clawaniey .vs. Keluarga Usahawan Bio Aura. Perghh...glemer aku jap.
Hmm..semua orang pon confirm ade pendapat masing-masinh kan. Ade yang nak suarakan, ade jugak yang better diamkan je, pendam sorang2. Aku? Camnila! *tejebak dengan iklan*
Ala lagipon ni blog aku. Suke hati la nak tulis ape pon kan. Hahahaha, (hasutan c kucing kuning yang nakal).

Enjoy reading. Adioss.

2 comments:

  1. camnila.. camnila..
    hidup kita camnila..
    .....

    ReplyDelete
  2. eee..aien tukar channel klu kuar iklan bio aura.. geli gile siot.. mnyamph pn de... bkn jeles ng dowg.. tp geli.. klka n kaku gile! hhehhe eeee

    ReplyDelete