Tuesday, June 23, 2009

..angkara kari kepala ikan..

haipp blogger!whee~

pergh..meleleh tak air liur tengok kari kepala ikan?huw~ tapi aku tak berape teruja sangat la sebab aku kureng sikit kari-kari ni.hee.. ni aku nak cerita pasal kari kepala ikan sebab mase kat ofis tadi, isu ni je dok disebut-sebut, dikecoh-kecohkan. ish.ish.ish.

hurm, aku tak tau la kenape hari ni teramat la sangat mengantuknye dah macam aku telan 8 botol ubat tido je semalam. aku pon naek heran. aceyh! serba tak kena keja aku buat sampai tesengguk-sengguk la jugak aku tadi mase kat ofis. nasib baek bos tak nampak. fuhh~
aku memang tak sabar gile tunggu tyme lunch break sebab awal-awal lagi aku dah pasang niat nak tido mase tuh nanti. huihh~ aku memang. sanggup belapar sebab tido punye pasal. punye la kuatnye kuasa tido dalam jasad aku ni. haha.. yela. kalo lapar bole curi-curi makan tyme tengah buat keja tap kalo mengantuk susah sikit nak curi-curi tido. tambah-tambah port aku tak berapa sedap nak tido.

tepat pukul 1, aku pon gerak la pegi check in port tido aku.huhu~ tengah sedap-sedap set up posisi baek punye tibe-tibe sorang ofismate aku datang memekak kat telinge aku ney ajak makan sebab ade client baek hati belanja. income masyuk kott. menunye tu la, kari kepala ikan. aku tak teliur pon sebabnye aku mengantuk tahap gaban plus aku memang sangap gile nak tido mase tuh. so aku pon meneruskan pejuangan. sekupang aku tak layan budak-budak yang memekak tu. aku buat-buat tido je sebab aku memang tengah mengantuk. bagi la kari kepala lori ke hape ke, aku dah tak heran. yang penting, aku dapat tido. ey, nikmat dunia weh tido tu. tapi sumpah, hari ni la hari tido aku paling teganggu. haish! geram betol. sorang-sorang datang kat aku ajak makan. aku pon heran. tak luak ke lauk tu kalo aku tak ade? rase-rasenye macam ade orang yang kuat makan antara mereka-mereka tuh. hahaha.. ape-ape pon yang paling bestnye aku tetap lena walaupon tido aku asek kena kacau je. yeay!

tepat pukul 2 aku bangun pegi solat semua seap-seap nak bekeja semule dengan segar kononnye. aku duduk je, stat la enjin budak-budak ofis tu mengutuk mengata aku cakap aku kuat tido la, susah nak kejot la bla bla bla. hadoi.. ni semua angkara kari kepala ikan tuh. aku tak pegi makan ko, aku kena kutuk. chaitt! d worst part is diorang tinggalkan jugak kari tu untuk aku. ish. nak tak nak, aku kena la habeskan jugak sebab memang tak sudah-sudah aku kena perli. tsk.tsk.tsk.='( mane taknye, sorang-sorang lalu tempat aku mesti ade je diorang nak cakap. hey, aku tak hadap sangat la nak makan kari tu. baek aku tido. huh!

dah la. fedup aku cerite pasal kari kepala ikan ni. jadi isu hangit dalam ofis aku hari ni sehari suntuk. lepas ni aku nak puasa tiap-tiap hari memandangkan qada' pon belom habes lagi plus bulan rejab pon dah masuk plus lagi supaya aku dapat tido dengan nyenyak aman tenang dan bahagia. whee~

" Perut itu rumah penyakit manakala puasa adalah raja segala ubat. Jadikanlah puasa sebagai ibadah amalan."

3 comments:

  1. hhahaha..b0ngok sial ko nye..mkn 2 r lg pnting dr tdo..pe r ko ney..

    ReplyDelete
  2. tu ko..aku len sket.tdo tu segalanye!hahaha

    ReplyDelete
  3. nak ucapkan selamat hari raya aidiladha

    ReplyDelete