Tuesday, September 8, 2009

pembaziran!

hari itu telah menjadi hari pembaziran yang agak besar buat aku tanpa sekelumit hasutan syaitan. ramadhan. hanya berlandaskan nafsu semata!
aduh. intro tak nak la pulak drama lagi.

# senyum nampak gigi #

dulu masa kecik2, mak selalu cakap "ade duit tu berjimat sikit. kamu tu bukan orang senang sangat. ada duit lebih, simpan dalam tabung ".

masa tu aku ada tabung yang bentuk bangunan Tabung Haji tu. dapat free sebab ayah aku bukak akaun aku dengan Wan kat Tabung Haji. kitorang dapat sorang satu. aku punya kaler ungu. Wan punya pon ungu. ayah tulis nama kitorang atas tabung tu. nanti tak la tertukar. disebabkan aku ni anak yang taat *aceyh!* , aku rajin sangat simpan duit dalam tabung. Wan pulak sangat malas. tabung dia ringan je. masa kira duit, of cos la duit aku jauh gila lagi banyak dari Wan. tapi ayah 'samarata'kan duit kitorg. mana aci. aku yang simpan duit tu. tapi kenapa Wan yang dapat duit yang aku simpan tu? duit dia, dia joli. tak aci gila! aku menangis sampai tersedu2. mak cakap kat aku " tak apela. Wan tu kan abang kembar kamu jugak. " lagi dasyat air mata aku keluar lepas tu. tak puashati!

kalau korang macam mana??

hari minggu hari tu aku membazirkan masa berjalan2 bersama teman2. bermula dengan meronda2 kat kedai2 yang ditarget saja. sebab tak nak terjebak lebih2. sikit2 boleh la!

crocs! tak ada yang dihajati. ouh dapat berjimat di situ.
kiosk! 3 helai tee tersambar. urghh. gagal membendung.
movie! final destination 4. available. melabur lagi...
berbuka! station kopitiam. perghh.. makan pasir gaknya lepas ni.
jajan! lover candy. arghhh.... aku mati!

sebenarnya ni perbelanjaan yang masih terkawal dari sebelum2 ni yang lagi entah hape2.
tapi, buat masa ni, bagi aku; seorang student yang hanya mempunyai beberapa helai not berangka 1 di dalam kocek seluar dan beberapa keping syiling dalam beg duit untuk mencari sesuap nasi, adalah sangat membazir dengan berbelanja tanpa berfikir!
aku marah. sebab aku dah terbeli jajan yang sangat mahal itu yang sepatutnya boleh digunakan untuk berbuka dan bersahur selama 2 hari. arghhhh... sekarang aku hanya makan biskut. padan muka aku. puashati!

# sedang menikmati jajan yang mahal itu dengan riang ria gumbira sambil tahan perasan nak nangis #


Jika anda sedang bertekanan, cuba amalkan SEKS.
tahu bagaimana cara untuk menikmati SEKS?
ini cara terbaik...
S - SOLAT
E - ELAKKAN MAKSIAT
K - KUATKAN IMAN
S - SELAWAT DAN SEDEKAH

renung2kan dan selamat beramal.


[[ meratapi. sahurku air mineral cactus; biskut oat. mak. nak balik!!!!!! ]]

No comments:

Post a Comment