Thursday, September 10, 2009

puasa dan berat

ini hari 20 sudah kita berpuasa.
itu hari lagi 10 kita sudah mau raya.
yahoooo!!!!

tapi kita misti mau ingat sama itu malam 10 akhir Ramadhan.
banyak berkat, banyak pahala woo.
mari kita ramai2 cari itu malam Lailatul Qadar. sama dangan 1000 bulan.
mana mau dapat lain malam?
selamat beramal ye :)

************************************************

harini aku p beli tiket bas. naseb la ade lagi. sungguh tak sabar nak balik.
mak ayah! tunggu ye. waniey balik sok. hehe. ^^,
aduh. teruja sangat dah rasenye. hmm.

# merenung sambil tesenyum #

kelmarin aku timbang berat dengan anne lepas berbuka. wooo! tebeliak bijik mata.
mesin tu tipu. mesin tu tipu. mesin tu tipu. * sambil hentak2 kaki *

ok!
sebelum puasa = 53 kg , 159 cm.
setelah bepuasa = 55 kg, 158 cm.

aku yang tipu ke mesin yang tipu?
siap tinggi pon boleh turun. nak cakap aku gemuk pendek ke ape ni...?

aku sebenarnya malu jugak nak cerita pasal berat aku.
tapi aku peduli apa. selagi bmi aku normal, ok dan stabil, persetankan semua umpatan orang.
macam la orang2 tu yang bagi aku makan... hehe :D
hidup atas kata orang tak jadi apa la. macam lalang.

apa2 pun aku tetap berazam dalam masa 10 hari yang tinggal ni aku nak turunkan semula berat aku yang dah naik 2 kg tuh. nak turun sampai 5 kg. Insya-Allah.
tambah2 time gawat dah mai. memang kena sangat la dengan azam aku tu.
di hari raya nanti, saya mahu kelihatan ramping dan langsing. haha.

ala. baju raya pon tak siap lagi, banyak bunyi!

# tunduk #

Jika ALLAH telah memakbulkan doamu, DIA telah mengukuh kepercayaanmu.
Jika DIA menangguhkannya, DIA menguji kesabaranmu.
Jika DIA tidak memakbulkan doamu, jangan putus asa.
DIA telah merancang sesuatu yang baik untukmu.

No comments:

Post a Comment